‘Door het lezen van de juiste informatie was ik goed voorbereid’

VRAAG EN ANTWOORD

Wij hebben zorgvuldig een lijst met vragen en antwoorden voor jou samengesteld. Mocht jouw vraag er niet tussen staan of heb je aanvullende informatie nodig, dan staan we jou uiteraard graag te woord. Je kunt ons bereiken bellen op telefoonnummer 06 516 028 98 14 of via e-mail info@pavette.nl.

Verzekering

Vergoedt elke zorgverzekeraar een borstprothese?

Ja, elke zorgverzekeraar vergoedt een borstprothese, mits je deze aanschaft bij een gecertificeerd bedrijf als Pavette.

 

Heb ik altijd een verwijskaart nodig?

Voor de eerste aanmeting heb je een verwijskaart nodig, niet voor de herhaling.

 

Wordt de prothese in mindering gebracht op het eigen risico?

Ja, de prothese wordt in mindering gebracht op jouw eigen risico.

 

Heeft Pavette met alle zorgverzekeraars een contract?

Ja, Pavette doet zaken met alle zorgverzekeraars.

 

Wie verzorgt de declaratie?

Pavette draagt zorg voor de declaratie. Je hebt daar dus geen omkijken naar.

 

Hoe vaak mag ik een nieuwe prothese?

Vanuit de zorgverzekeraar mag je eens per 24 maanden een nieuwe borstprothese aanschaffen.

 

Als mijn gewicht toe- of afneemt en mijn prothese past niet meer, mag ik dan eerder een nieuwe borstprothese aanschaffen?

Als er tussentijds een anatomische veranderingen ontstaan, kan je ook tussentijds een nieuwe prothese aanschaffen. Dit kan je doen in overleg met één van onze mammacareadviseuses.

 

Wordt de lingerie ook vergoedt door mijn verzekering?

Er zijn een aantal verzekeraars die jaarlijks lingerie vergoeden. Pavette kan je hierover informeren en adviseren.

 

Is Pavette gecertificeerd?

Pavette is gecertificeerd door de SEMH (Stichting Erkenningsregeling Leveranciers Medische Hulpmiddelen). Hiermee hebben al onze klanten de zekerheid dat wij als leverancier voldoen aan de gestelde kwaliteitseisen. Eventuele klachten kunt u melden aan de klachtencommissie ECKG (Stichting Expertisecentrum Klacht- en Gezondheidsrecht).